MisiekWAW, gadałem na ten temat z aligatorem i on mi mówił własnie że 2 litrówka ma być podobno common rail od przyszłego roku ze względów ekologicznych ale jak już napisałem w innym topicu czy tu nie jestem do końca pewien i ustalam to jeszcze
Co wybrać - TDI czy TFSI
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez KaszanaTDI zawsze były mocno przed konkurencją
jeśli chodzi o moce,moment i osiągi. A teraz,w porównaniu z konkurencją,w ogóle się nie
wyróżniają.
Zamieszczone przez KaszanaAuto jest fajne, ale juz nie dominuje tak wyraźnie w swojej klasie jak kiedyś.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Dlamnie tdi to napewno większ niezawodność niż u konkurencji bo jak widze samochody diselki moich kolegów ile oni przy nich grzebią to aż mnie zdziwienie bierze jeden ma HDi a drugi jakiegoś Fokusa z tdci jak się nie myle.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KaszanaAuto jest fajne, ale juz nie dominuje tak wyraźnie w swojej klasie jak kiedyś.
Teraz kazdy producent ma w swojej ofercie co najmniej kilka diesli o roznych mocach.
Podobnie jest z samym nadwoziem. Auta kalsy sredniej sa lepiej wyposazone niz dawne luksusowe. Ciezko tu o jakikolwiek pomysl, ktory pozowoli na totalne przebicie konkurencji.
Do tego doszla konsolidacja rynku - wiele marek teraz jest produkowanych przez jedynie kilku producentow. Wymieniaja oni miedzy soba know-how, komponnety, itd.
Skutkiem tego jest to, ze w zasadzie kazdy samochod jest teraz do siebie zblizony pod wzgledem cenowym, wyposazeniowym, osiagami, itd.
Oczywiscie sa wyjatki, tzw. nisze, ale nie zmienia to faktu, ze w autach dla ludzi w zasadzie nie ma wiekszej roznicy czy kupimy Passata, Mondeo czt Avensis, itd.
Pozostaja jedynie roznice kosmetyczne i wybor auta zalezy bardziej od indywidualnych preferencji i upodoban niz od jakies strategicznej przewagi tego czy innego producenta.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaKaszana napisał/a:
TDI zawsze były mocno przed konkurencją
jeśli chodzi o moce,moment i osiągi. A teraz,w porównaniu z konkurencją,w ogóle się nie
wyróżniają.
dla mnie wyrozniaja sie przede wszystkim tym, ze w zasadzie niezaleznie od stylu jazdy pala malo, z moich doswiadczen wynika ze jak w dieslu CR cisniesz, to spalanie rosnie lawinowo jak w benie
różnice w zuzyciu paliwa w zależności od sposobu jazdy w CR wydają się wyraźnie większe. W tarsie potrafię się zmieścić w zużyciu 4,5 l przy jeździe 90-100 km/h ,natomiast przy agresywnej nawet powyzej 9 l
sorry za OT :wink:
sorry za OT :wink:BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
CR-V 2,2 i-ctdi
Perfectservice by Dobrygrześwawa
Komentarz
-
-
Kaszana
[quote="szkoda"]Zamieszczone przez KaszanaTDI zawsze były mocno przed konkurencją
jeśli chodzi o moce,moment i osiągi. A teraz,w porównaniu z konkurencją,w ogóle się nie
wyróżniają.
O tym rzeczywiście nie pomyślałem. Tylko gdy VAG przejdzie całkowicie na CR ( a przejdzie ) i ta oszczędność się skończy.
Ja aktualnie poluję na RS- a, ale używanego.Postanowiłem już nigdy nie kupić nowego
auta.Ewentualnie nowy, ale z firm typu CleioCars lub AutoForum gdzie cena za nowy pojazd jest niższa nieraz o 20 % niz w polskim salonie.
Używany,testowy RS z ubiegłego stoi chyba już z pól roku w komisie u Groblewskiego ale cena wynosi 99900 zł :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :
Za tyle to pozostanie w tym komisie na zawsze.
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 10:50 ]
RS ma fajną kierownicę. Jedna z nielicznych rzeczy,która mi sie nie podoba BARDZO
w "zwykłej" Octavii to właśnie kierownica.
Komentarz
-
Zamieszczone przez cieqOj to byś sie kolego mocno zdziwił
Zamieszczone przez dobrygrzeswawanie wiem czy nie przesadziłeś bo jakiś czas temu w pewnym znanym miejscu stawałem na kresce z nowym toledo 2.0TDI . Ja akurat wtedy byłem alteą 2.0 FSI. No i kolega z toledo dostał baty.
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 10:54 ]
Zamieszczone przez KaszanaRS ma fajną kierownicę. Jedna z nielicznych rzeczy,która mi sie nie podoba BARDZO
w "zwykłej" Octavii to właśnie kierownicanasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975"I ty Brutusie przeciwko mnie?"
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 11:08 ]
sorki za OTNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975aha 140konny "nie samochod" (BKD) robi co chce ze 150konnym 1.8T (fsi nie wspominajac) mowa o seryjnych autach. Tyle ze robi to niekulturalniei pali mniej
wstyd
ops:
Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975czy bym sie zdziwil? moze mocno przesadzilem z tym "robi co chce" ale jest w stanie objechac (mowimy o serii - tyle ze diesle maja de facto wieksza moc). Fsi jest zdecydowanie latwiej objechac niz 1.8T.
Nawet uwzględniając gifty od fabryki i DSG, cieżko byłoby zejść poniżej 9s do 100.
1.8T w OI - 8,5s do "setki" do spokojnie do osiągnięcia
Niektórzy nie doceniają możliwości tego starego, poczciwego, jakże sympatycznego silniczka :diabelski_usmiech
Co do FSI... IMO wyszła lekka kupa :? (dotyczy 1.6 i 2.0)
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 12:03 ]
Zamieszczone przez perfexSzkoda ze nie mam juz serii bo z radoscia zweryfikowalbym ta teze :szeroki_usmiech Kwote o jaka szedlby zaklad ty moglbys ustalic
Komentarz
-
-
Oki zwracam honor gdyz poniewaz nie orientuje sie jak ze startu zatrzymanego z super kierowca w aucie 1.8T bo nie probowalemops: Na trasie jednak przewaga (o ile byla) znika. Za to z fsi uparcie obstaje przy swoim. Z dlubnietym 1.8t to jedne co moge powiedziec to ze QBA ma fajny tyl w aucie :diabelski_usmiech
nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
2.0 TFSI jest wspaniałym silnikiem...
Póki co mamy demo w salonie
Natomiast 2.0 TDI na trasie będzie szybkie, ale ze świateł 1.8T zrobi co chce...www.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975Oki zwracam honor gdyz poniewaz nie orientuje sie jak ze startu zatrzymanego z super kierowca w aucie 1.8T bo nie probowalemops: Na trasie jednak przewaga (o ile byla) znika. Za to z fsi uparcie obstaje przy swoim. Z dlubnietym 1.8t to jedne co moge powiedziec to ze QBA ma fajny tyl w aucie :diabelski_usmiech
Wypada też wspomnieć, że nie każde auto z 1.8T jeździ tak jak O I/Leon/A3, np w Passacie czy Superbie nie jest już tak fajnie (większa masa).
FSI (1.6 2.0) kupa :?
TFSI
A co do super kierowcy... :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
są dwie opcje
TDI pali (ze trzy razy) mniej tańszego oleju napędowego a jakby co to możesz lać olej roślinny (w lecie - ale tylko z pierwszego tłoczenia :-) ) ma też chyba o 1/3 wyższy moment obrotowy i pewnie przy niższych (choć nie końiecznie) obrotach niż to TFSI
a TFSI pali jak prawdziwy amerykański samochód (chyba z 17 litrów na 100) benzyny 98 ale można go zawsze wrucić na gaz (we frakcji płynnej) tylko taki gaz kosztuje pewnie 1/10 ceny tego auta
czyli decyzja należy do ciebie:
passat kombi z TDI i nie będzie obciachu że dzwi skrzypią i klapa tylna ci nie pordzewieje i lakier będziesz mial ładny
Zamieszczone przez KaszanaTen nowy Passat ma dużo dużo dużo lepsze własności jezdne niż stary.
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 18:20 ]
ale zaraz zaraz jest jeszcze taka marka volkswagenowska jak Audi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bonusno właśnie bo już pewnie niema tego wielowachaczowego zawieszenia
Starannie dopracowane zawieszenie w połączeniu z kolumną McPhersona osi przedniej i czterowahaczową osią tylną przeciwdziałają nierównościom nawierzchni, utrzymując samochód pewnie w torze jazdy - wziete ze strony vw
Akurat to zawieszenie poprawia komfort i bezpieczenstwo jazdy - a nie odwrotnie nowa wersja ma je troche bardziej zaawansowane.
A generalnie tfsi - w codziennej jezdzie nie pali az tak duzo, a podane przy tdi-kach wartosci spalan w duzej czesci nie dotycza seryjych samochodow- a i tak za spalanie opowiada pzede wszystkim prawa noga
bo reguly nie ma.
Zamieszczone przez Bonusa jakby co to możesz lać olej roślinny
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 21:26 ]
Zamieszczone przez perfexZnaczy ile wg. ciebie pali benzyna a ile diesel ?!
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 21:27 ]
Zamieszczone przez cieqOlej roślinny do TDI? Gaz do TFSI? O czym my tu mówimy?!??nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bonusa TFSI pali jak prawdziwy amerykański samochód
Tak jak napisał kolega tomek, nie popadajmy w skrajności.
Peace :szeroki_usmiech
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 21:50 ]
Zamieszczone przez Jabar1975paliwa "alternatywne"?
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez IronMam mały a raczej wielki dylemat. Zamierzam zaszaleć i chce wymienić moją Octavię na nową. W rachube wchodzą dwa rozwiązania:
1. Octavia II 2.0TDI 140KM Elegance +ESP +Xenon
2. Octavia II RS 2.0TFSI 200KM
.....przejedź się RS'em i nie będziesz miał już żadnych wątpliwości :diabelski_usmiech Aby docenić ten samochodzik sugeruję solidny slalomik po "siekierkowskim"... z dobrym dociśnięciem do podłogi.. :twisted:
A potem pomyśl, że bez większego problemu możesz z tego zrobić.... 250KM :diabelski_usmiech
Co do spalania. Moj RS1 1.8T 220KM dzisiaj spalił z Warszawy do Chełma... 7,3 L/100 paliwka 98 Verva.
Czy wolno jechałem ? Fakt, że z dzieckiem... prędkość w zakresie 100-150 km/h
TFSI będzie palił podobnie.. wszystko zależy od stylu jazdy.
Komentarz
Komentarz